Zasady projektowania graficznego
Kampania ulotkowa, jednakowo jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja w gronie narzędzi marketingowych, która stale się odnawia. Niemniej jednak nie chodzi wyłącznie o ulotki: można też dostarczać bezpłatne próbki lub oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, a także wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza możliwość skutecznej promocji firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (sprawdź również: zerknij jeśli chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu materiałów reklamowych).
Projekt wizualny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być wykonana. W współzależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, idealny rozmiar będzie się różnił. Jeżeli już na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, na 100 procent dużo lepiej będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednakże jeśli reklama ma być dostarczona do domów, format może być większy (warto także zobaczyć: projekt graficzny). Dalszym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Ważne jest też określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, jeśli kierujemy go do młodej albo starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości kroje czcionek, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Więcej informacji: www.whiteart.pl/oferta