Stworzony przeze mnie katalog stron www

Czy marketing internetowy wyeliminuje tradycyjne kanały marketingowe? Na to pytanie ciężko odpowiedzieć dobitnie, gdyż nie wiadomo co przyniesie przyszłość, niemniej jednak jedno co można stwierdzić to rosnąca popularność tej metody reklamowania się. Reklama w sieci posiada tę przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy, że jest tańszy i ma możliwość być dużo lepiej ukierunkowany.

Tradycyjne kanały marketingowe, jak prasa, radio, telewizja mają własne ewidentne zalety i przez kilka lat pozwalały dotrzeć do milionów nabywców na całym świecie. Jednak ich znaczenie ciut spadło wraz z rozwojem internetu, a co za tym idzie – marketingu online. Reklama w tradycyjnych mediach ma 2 zasadnicze wady – jest droga i trafia do wszystkich. Pozytywną właściwością reklamy sieciowej jest sposobność jej dokładnego ukierunkowania na konkretną płeć, grupę wiekową czy miejsce zamieszkania. Dzięki takim rozwiązaniom niewielkie firmy nie muszą wydawać astronomicznych kwot by zostać zauważonymi. Mogą poświęcić zamiast tego część środków na reklamę internetową skierowaną do mieszkańców okolicy, w której się znajdują, bądź jedynie do kobiet lub facetów o ile ich grupa docelowa jest ograniczona. Marketing w Internecie ma jeszcze jedną priorytetową cechę – jest mierzalna. Efekty reklamy internetowej da się zmierzyć i policzyć dzięki specjalnie do tego stworzonym narzędziom. Efektem marketingu on-line może być większa liczba wejść na stronę, większy ruch na witrynie czy większa ilość zamówień złożonych drogą internetową, jeżeli reklama tyczy się sklepu internetowego czy domu wysyłkowego.

Źródło informacji: neosurrealizm.pl