Reklama w Internecie – strony www

Współcześnie Internet jest coraz istotniejszym elementem naszej kultury, a w związku z tym odgrywa też bardzo ważną rolę w marketingu. Reklama nadaje cielesny kształt pragnieniom, zapowiada ichniejszym możliwe spełnienie (dzięki posiadaniu jakiegoś produktu). Reklama stała się współcześnie narzędziem perswazji i manipulacji społecznej o podobnej sile oddziaływania do politycznej perswazji.
Jej niebezpieczeństwo opiera się głównie na obietnicy lepszego życia i świata, łatwości dostępu do różnorodnych dóbr , a ponadto powszechności. Reklama stała się nieodłącznym elementem mediów, jednakże jej skuteczność zależy głównie od tego, ilu użytkowników ją zobaczy i zapamięta (konwersja). Teraz dlatego w dobie Internetu wyjątkowo dużą rolę odgrywają profesjonalnie zrobione strony internetowe oraz atrakcyjne, przyciągające uwagę odbiorców strony www. E-marketing jest właśnie jedną z najlepiej rozpowszechnionych metod reklamy, ponieważ nasza aktywność w ogromnej mierze przeniosła się do przestrzeni wirtualnej, a w związku z tym reklama też musiała dopasować swoje sposoby oddziaływania (konwersja). Reklama niejako otacza odbiorcę przy pomocy obrazu, dźwięku i literalnego sensu przekazu. Język reklamy jest zatem zespołem zintegrowanych działań językowych i pozawerbalnych. Reklama, choć ma sprawiać złudzenie spontanicznej, jest uprzednio przygotowywana, a zatem także witryny internetowe muszą być efektem dokładnych, zaplanowanych działań, dzięki którym producent dotrze do odbiorcy i nawiąże z nim kontakt.

Więcej: strony www.