Reklama jako skuteczne narzędzie marketingowe
Reklama to próba wpłynięcia na zachowania nabywcze klientów za pomocą perswazyjnego przekazu handlowego na temat produktów i/lub usług. W branży marketing ma na celu przyciągnięcie nowych klientów poprzez identyfikację rynku docelowego i przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Określenie rynku docelowego to ważny pierwszy krok w każdej kampanii reklamowej, ponieważ zanim będzie można do niego dotrzeć, powinno się wiedzieć, kto jest jego docelowym odbiorcą.
Zakładając, że grupa docelowa jest w pewnym wieku, narzędzie reklamowe, tj. Facebook, może okazać się złym wyborem. Tożsamo młodzi ludzie znacznie rzadziej czytają dzienniki albo korzystają z żółtych stron internetowych (zobacz również: dowiedź się znacznie więcej o identyfikacji wizualnej). Definiowanie rynku docelowego polega na opracowaniu profilu demograficznego potencjalnego nabywcy, z uwzględnieniem takich aspektów, jak wiek, płeć, stan cywilny, styl życia, zwyczaje zakupowe itd. Istotne jest też sprawdzenie poziomu konkurencji produktu albo usługi z docelową grupą odbiorców, ponieważ może zaistnieć konieczność konkurowania ceną i/lub usługą. Istnieje sporo rodzajów reklamy, które są powszechnie stosowane przez niezbyt duże firmy (więcej informacji: materiały reklamowe).
Uczciwość popłaca
Wśród marketerów panuje błędne przekonanie, z którym na prawdę bardzo często spotykamy się w sytuacji kolportażu ulotek. Skuteczna kampania ulotkowa to taka, w której druk i dystrybucja są możliwie najtańsze. O ile do tej pory w to wierzyłeś, zastanów się jeszcze raz! Oczywiście, najlepiej jest utrzymywać ceny na niskim poziomie i nikt nie lubi niepotrzebnie płacić Ulotki wydrukowane zbyt tanio nie zawsze są efektywne. W pewnych sytuacjach są one potrzebne, niemniej jednak na prawdę często zwyczajnie psują wizerunek firmy i na prawdę często lądują w koszu z powodu braku zainteresowania. Dystrybucja ulotek, która jest zbyt tania, przyniesie tylko jeden skutek: oszuka Cię. Jeżeli zaryzykujesz niezawodność, oferując niską cenę, zaryzykujesz wszystkie środki finansowe wydane na projekt i druk. Ryzykujesz przychodami i przyszłością swojej działalności, swojej firmy. O wiele więcej niż koszty dystrybucji. Projekt wizualny ulotek reklamowych powinien być wytworzony przez doświadczonego grafika. Ulotki reklamowe powinny przyciągać uwagę odbiorców.
Źródło: https://www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-plakatowe