Promocja małej firmy poprzez stronę internetową
Katalog firm
Istotną częścią procesu pozycjonowania są wpisy do katalogów firm oraz katalogów stron. Polecam tutaj zaznaczyć, że spełniają one niejako podwójną rolę. Z jednej strony otrzymujemy wartościowy link, a z drugiej możemy przedstawić naszą firmę, stronę użytkownikom, którzy takie katalogi przeglądają.
Przede wszystkim powinniśmy dodawać wpisy wyłącznie do katalogów najwyższej jakości, czyli takich które przechodzą gruntowną moderację i nie przepuszczają spamu. Dlaczego? Linki z takich katalogów nie będą miały dużej wartości, a czasem mogą się wręcz okazać dylematem. Za to linki z dobrych katalogów mogą przynieść wiele dobrego. Kilka takich dobrych jakościowo katalogów pobiera opłatę przy dodawaniu wpisu – najczęściej poprzez sms. Najistotniejsze jest, żeby nie dodawać do katalogów takiego samego opisu, niemniej jednak zawsze posiadać trochę inny tekst. Aby nie pisać dużej ilości tekstów, można użyć synonimów w naszych opisach (stosownie je oznaczając) i w przyszłości skorzystać z miksera, dzięki któremu będziemy mieli unikalne opisy do katalogów. Takie teksty powinny posiadać choćby 400-500 znaków, niemniej jednak ilość ta odbiega w zależności od katalogu. Katalogi firm zazwyczaj wymagają podania nazwy firmy, numeru NIP , a oprócz tego oznaczenia na mapie umiejscowienia. Dodawanie wpisów należy rozłożyć w czasie, w szczególności jeżeli już witryna nie była uprzednio pozycjonowana (linkowania). Katalogowanie to bardzo ważny detal pozycjonowania strony, ale muszą mu towarzyszyć też inne działania pozycjonerskie – linki TrustRank, publikacje presell, strony zapleczowe itp. Wymienione działania umożliwiają dywersyfikowanie profilu linków czyniąc go tym samym bardziej naturalnym.
Zobacz również: http://instytut.mil.pl.