Kiedy udać się do agencji reklamowej
Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dostosowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim trzeba zdecydować, jakiego rodzaju towary albo usługi zamierzamy promować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie głównych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to istotne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst zasadniczy, mapę trasy, informacje kontaktowe (polecam: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu materiałów reklamowych).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki istotne jest, by trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorakie emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie albo pomoc, dlatego mądre przeznaczenie barw pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego nie gorzej stosować go z roztropnością. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (źródło informacji: projekt graficzny). Ważne jest, aby brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie wpływ barw, ale też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są prostsze w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Warto sprawdzić: www.aldokalendarze.pl/kalendarze-trojdzielne