Czemu służą badania jakości obsługi?

Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z szczególnie niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy także w restauracji. Niełatwo w takim wypadku wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I w jaki sposób pokazują badania, zła obsługa jest zasadniczą przyczyną utraty klienta. Prawie że 70% ankietowanych ludzi wskazało w tym momencie na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, także na Śląsku,  korzysta z możliwości szczegółowego sprawdzenia norm i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient albo mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców albo konsultantów. Poprzednio przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, aby dokonać zakupu, złożyć reklamację albo również poprosić o pokazanie jakiejś oferty. Np, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Bez wątpienia nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego celem jest przede wszystkim wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty związane z daną wizytą. Chodzi tu głównie o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy też indywidualne oceny. Dlatego też badanie charakteryzuje się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą zatem wzrostowi poziomu obsługi, ażeby właściwie każdy klient opuszczał konkretny sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: tajemniczy klient Bielsko-Biała.