Czarny PR
Pozytywny marketing nie zawsze przynosi rewelacyjne efekty. W pewnych przypadkach pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zagwarantować właściwych efektów.
Kiedy rywalizacja ma nad nami rzeczywiście dużą przewagę, w całości jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten w tym momencie sposób powinniśmy postępować, jeżeli chcemy znaleźć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR ma możliwość w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne funkcjonowania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. O ile nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za pomocą pozytywnych opinii o mojej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się całkowicie innym modelem. Jest nim czarny marketing, czyli inaczej próba zdetronizowania konkurencji za poradą umieszczania w internecie negatywnych treści o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Mamy 2 restauracje i każda z nich jest znakomita, każda posiada klientów i dobrą opinię, ale jedna pragnie być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. Jeżeli już tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to całkowicie zrozumiałe będzie, że taka firma jest wtedy na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, gdy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze nadzieja i o to w tej chwili chodzi. Czarny marketing szeptany ma możliwość się stać tajną bronią mojej firmy.
Polecam: negatywny piar.