Reklama biznesu

Projektowanie opakowań to istotny krok – trzeba go wykonać w sposób przemyślany. Opakowanie jest na prawdę często – jeżeli nie zawsze – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak istotne jest pierwsze złudzenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, ażeby zrobić pierwsze wrażenie (zobacz także: projekt graficzny). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej schemat graficzny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z kluczowych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak także tradycyjna konsumpcja) ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeśli myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Powinniśmy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, niemniej jednak również wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy także zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym wnikliwie jest oferowany przez nas produkt (zobacz także: przeczytaj więcej o tworzeniu materiałów reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Naprawdę w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę musimy bez wątpienia dodać sami. Jest to też częste zjawisko w dziale mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak by nie oszukiwać klientów.

Więcej informacji na stronie: https://www.aldokalendarze.pl/kalendarze-ksiazkowe-indywidualne